Wycieczka pełna emocji

W dniach 03-04.11.22 klasy V-VIII wybrały się na wycieczkę jedyną w swoim rodzaju Zwiedzaliśmy Centrum Leonarda Da Vinci, gdzie sprawdzaliśmy jak działa ludzkie ciało, jak oszczędzać energię, wodę i chronić środowisko. Na zamku w Chęcinach doświadczaliśmy jak wyglądało życie naszych przodków. Na chęcińskim rynku w „Niemczówce” odbyły się ciekawe warsztaty. Młodsza grupa poznała legendy Chęcin m. in. o białej damie z zamku, przeklętym naszyjniku, prezencie króla czy kaczce, natomiast grupa starsza zgłębiała wiedzę o życiu szlachty. Zwieńczeniem warsztatów było dla młodszych tworzenie własnej plastycznej wersji legend, starsza grupa natomiast przeniosła się w czasy szlachty polskiej XVI wieku co zostało „ukoronowane” walką prawie, że rycerską u podnóża zamku🕌. Morderczą dla niektórych wędrówkę pod górę do zamku i z powrotem rekompensowały piękne widoki.Jednak wyjątkowych emocji dostarczył nam czwartkowy wieczór! Po obejrzeniu filmu o bohaterskich obrońcach Grodna z czasów II wojny światowej udaliśmy się na dłuuugi spacer nocnymi ulicami Kielc by dotrzeć na kręgle a potem… nastąpił powrót komunikacją miejską🚌 na nocleg do hotelu, gdzie dotarliśmy wymęczeni dopiero o 22!Piątek rozpoczęliśmy niezwykle energetycznym śniadaniem, gdzie nawet niejadki i najwybredniejsze podniebienia znalazły coś dla siebie. Następnie zwiedzaliśmy Świętokrzyski Kompleks Polana gdzie mieliśmy okazję zobaczyć w zbliżonym do naturalnego środowisku ryby z różnych stron świata: zachwycili nas mieszkańcy rafy koralowej, piranie i… ryba- skała. Ze środowiska wodnego trafiliśmy prosto do królestwa owadów i pająków, gdzie można je było podziwiać a nawet poczuć na własnej skórze, co wywołało różnorodne – nie zawsze pozytywne emocje😄. Pogoda i humory dopisywały wszystkim i z niecierpliwością czekamy na kolejny wyjazd😃👍☀️.